Monday, June 8, 2009

aku,DIA & rakan Ku


aku ada 8 rakan seperjuangan dengan aku...kami dari jabatan yang berlainan...aku jabatan perdagangan...sebab aku pandai berdagang saja..tapi aku tidak suka berdagang...aku ambil pemasaran..kawan aku yang satu lagi ambil DPM..lupa pula aku apa nama full cos dia..hehe...sekarang kami tengah praktikal tapi mahu habis sudah..tinggal 3 hari lagi...aku mahu cerita la kisah kami...aku ada 2 cosmate..satu praktikal dengan aku dan satu lagi praktikal kat tempat sebelah aku...

masa pratikal masa yang sangat mencabar buat aku dan juga 3 rakan perdagangan aku..ada masa ketawa...ada masa sedih..ada masa borink...ada masa kaya...tapi yang paling seronok adalah masa kami miskin...kenapa pulak??sebab lucu la...

hoho...teda yang tahu dan teda yang tidak tahu...hehe...kekurangan yang kami hadapi senantiasa DIA penuhi...DIA selalu ada untuk kami berempat...DIA salu bagi kami kegembiraan...Mukjizat pun DIA bagi...Kadang-kadang setiap hari DIA bagi..hebatkan DIA..aku suka DIA...

Kami salu berkongsi...kalo aku teda sorang ada..kalo sorang ada aku pula yang teda...kalo kaya sama2 kaya..kalo miskin aku lari....aiseh..teda la awak...kalo dorang miskin aku pun miskin...haha...tapi kami selalu berangan-angan...mahu jadi itu..mahu jadi ini...tapi tidak pula jadi-jadi..tapi nanti jadi la tue...aku mahu jadi perdana menteri tapi perdana menteri tidak bagi aku pulak..macam mana itu...cekewa aku...dia mahu aku jadi anak dia pula..mana aku mahu..mentang-mentang aku hensem....hahaha...teda-teda bha aku ne..perasan lebih....tapi kadang-kadang memang aku suka perasan..sebab siok...huhu..

sekarang aku mahu jadi aku...macam lah aku jadi orang lain...hahaha...aku sayang sama rakan seperjuangan aku...dowang salu ada untuk aku...hehe...

karang aku mahu ceta pasal adek aku pula...aku ada dua adek rohani...satu sama badge dengan aku...satu lagi baru stahun sama aku..tapi aku sangat sayang dia...kadang-kadang aku lupa aku ada adek sama badge dengan aku..aku salu lupa dia...kecian kan...aku bukan abang yang baik...kadang-kadang aku salu gaduh sama adek aku yang bongsu...tapi aku sayang dia..sorang lagi pun aku sayang...tapi aku tidak mahu dia tahu aku sayang dia...aku mahu dia berdikari...

adek aku yang paling bongsu pergi bercuti...aku rindu dia...susah mahu contact dia...dia ckp teda line tempat dia...hmmm...tapi tidak lama lagi dia balik..hehe...

k la...aku tidak pandai beceta bha ne sbenarnya..tapi aku pura-pura pandai...haha..

No comments:

Post a Comment