Sunday, June 7, 2009

Sahabat

Sahabat? Apa erti sahabat?
Bisakah kita mengerti arti apa itu sahabat?? Mungkin ada yang mengerti tapi apakah kita menghargai sahabat yang ada disisi kita mahupun yang berjauhan dengan kita...Ada sahabat yang setia dan ada juga yang sebaliknya...Setiap insan memerlukan sahabat dalam kehidupan dia...Selain TUHAN sebagai sahabat kita, kita juga perlukan orang sekeliling sebagai sahabat kita...Sahabat itu adalah sahabat yang akan bersama kita...

Sahabat...Kini telah ku temui...Walaupun aku baru mengenali namun aku rasa aku sudah jumpa seorang sahabat yang sejiwa dengan aku...Sehati dengan aku..Sahabat sejati tidak kenal siapa diri kita...Tapi ia lebih kepada hati kita...
Macam mana aku jumpa sahabat itu...hmm..hanya aku dan dia saja yang tahu...hehe...Keegoan yang ada kami ketepikan untuk membina sebuah persahabatan yang sejati..Kini sahabat itu ada dekat dengan hati aku walaupun hakikatnya kami terpisah oleh jarak...

Aku tidak tahu kenapa aku boleh jadikan dia sahabat aku...Yang aku tahu, dia buat aku rasa seperti aku sendiri...Dia membuatkan aku rasa hepi...Dia menjadikan aku senang dan rasa bahagia...Dia memahami aku...Kejujuran dia membuat aku ingin mengenali dia dengan lebih lagi..Kami sering bsms dan berceta...Sms yang menghiburkan dan membahagiakan aku...hehe...Itu lah sahabat aku...Pelengkap hari-hari aku...Dan cinta dan kasih aku ada untuk sahabat itu...Kejujuran aku perlukan untuk persahabatan ini...

1 comment: